Podsumowanie roku 2022 w Krainie Górnej Odry

Data publikacji:
30 Grudzień 2022
Odsłuchaj tekst

Można śmiało powiedzieć, że rok 2022 w Krainie Górnej Odry był naprawdę udany! A to za sprawą wydarzeń, akcji promocyjnych i projektów, które w tym roku realizowaliśmy z myślą o Was. Najważniejszym wydarzeniem było oczywiście święto naszej marki turystycznej, czyli II edycja Festiwalu Górnej Odry, która zdobyła dwie najważniejsze nagrody w branży turystycznej w Polsce, a mianowicie Certyfikat POT dla Najlepszego Produktu Turystycznego 2022 roku oraz Certyfikat POT dla Najlepszego Produktu Turystycznego 2022- Certyfikat Internautów. Oprócz tego zrealizowaliśmy następujące projekty:

1. Promocyjne Lato 2022 w Krainie Górnej Odry- akcji, która polegała na zebraniu 3 pieczątek z atrakcji turystycznych/obiektu noclegowego i wybrania jednej z sześciu nagród. Więcej o akcji TUTAJ

2. Montaż pomostów pływających szansą na rozwój turystyki wodnej w Krainie Górnej Odry- zadanie polegało na posadowieniu trzech pomostów pływających na kąpielisku Śmieszek w Żorach, kąpielisku Balaton w Wodzisławiu Śląskim oraz na kąpielisku Pniowiec w Rybniku, więcej o projekcie TUTAJ

3. Organizacja i promocja II edycji Festiwalu Górnej Odry, który odbył się 24-26 czerwca 2022 r. pod hasłem "Ahoj załogo!"

4. Rowerowa pierwsza pomoc- plenerowe stacje naprawcze w każdej gminie Subregionu Zachodniego- zadanie zrealizowane w ramach III edycji Marszałkowskiego Budżetu Obywatelskiego, które polegało na posadowieniu 30 rowerowych stacji naprawczych, więcej o efektach TUTAJ

5. Rozwój infrastruktury rekreacyjno-wypoczynkowej w Krainie Górnej Odry- zadanie polegało na posadowieniu sześciu altan rekreacyjno-wypoczynkowych w następujących lokalizacjach:

• Masyw Ramża (Naprzeciw bramy wjazdowej na teren Wieży Meteorologicznej).
  • Parking przy Źródełku w Szczejkowicach (gm. Czerwionka-Leszczyny).
  • Parking leśny w Suminie przy ul. Dworcowej.
  • Przy drodze leśnej „Kotlarska” na terenie Lasów Rudzkich (na trasie Pętli Rowerowej „Lasy Rudzkie”).
  • Przy lądowisku na terenie Lasów Rudzkich (na trasie Pętli Rowerowej „Lasy Rudzkie”).
  • Zabełków (gm. Krzyżanowice) – w miejscu zakończenia spływu Granicznymi Meandrami Odry.

6. Wydanie przewodnika pn. "POMYSŁOWNIK TURYSTYCZNY. Zaprzyjaźnij się z Krainą Górnej Odry", który możecie pobrać TUTAJ

7. Lato bez barier w Krainie Górnej Odry, zadanie, które podzieliliśmy na trzy etapy:

•  udostępniliśmy Lasy Rudzkie dla osób niepełnosprawnych poprzez organizację darmowych wycieczek meleksem po parku w Rudach, więcej o wycieczkach TUTAJ
  •  zorganizowaliśmy szkolenie dla asystentów turystycznych osób niepełnosprawnych (ATON), więcej o szkoleniu TUTAJ
  •  zorganizowaliśmy wizytę studyjną dla pracowników branży turystycznej i okołoturystycznej po dostosowanych atrakcjach w Krainie Górnej Odry, zagadnienia obejmowały następujące tematy: wprowadzenie w problematykę turystyki i rekreacji osób z niepełnosprawnościami, cele i motywy uprawiania turystyki przez osoby z niepełnosprawnościami,

organizację imprez turystycznych dla osób z niepełnosprawnościami, w tym zasady bezpieczeństwa, które należy przestrzegać w czasie imprez turystycznych przygotowanych dla tychże osób oraz aktywne formy turystyki w odniesieniu do poszczególnych rodzajów niepełnosprawności.

Ponadto wzięliśmy udział w czterech targach turystycznych w Ostravie, Opolu, Szczecinie i Katowicach, gdzie prezentowaliśmy ofertę turystyczną całego subregionu zachodniego województwa śląskiego oraz w akcji promocyjnej "Śląskie i Mazury-bliskie z natury", która miała miejsce w dwa weekendy sierpnia, 5-7 sierpnia w Giżycku oraz 12-15 sierpnia w Mikołajkach, gdzie wspólnie z innymi markami turystycznymi województwa śląskiego promowaliśmy ofertę naszego regionu.

Bardzo dziękujem, że byliście z nami i wspieraliście nasze działania! Tymczasem czekamy na rozpoczęcie 2023 roku, który mamy ogromną nadzieję- przyniesie nam nowe wyzwania!

Twoja ocena:
Ocena: 0.0 (Oddano 0 głosy)